Image

بهترین پارچه برای دوخت کت و شلوار چیست؟

در سال های اخیر بین خانم ها از جمله سلبریتی ها پوشش کت و شلوار بسیار محبوب شناخته شده است  وهمین موضوع باعث شده است که عموم مردم به این پوشش علاقه پیدا کرده و به دنبال انواعی از آن باشند. اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به این پوشش علاقه مند هستید در این وبلاگ با فریال مد همراه باشید تا در مورد بهترین پارچه برای کت و شلوار صحبت کنیم.

کت و شلوار زنانه مجلسی | فریال مد

از کاربرد های کت و شلوار بدانید !
طبیعی است که به علت فرهنگی که بیرون از کشور ما وجود دارد خانم ها نیز مانند آقایان از کت و شلوار به عنوان یک پوشش رسمی برای حضور در محل کار استفاده می کنند. گاها پیش می آید که از کت و دامن نیز به عنوان پوشش رسمی محل کار استفاده می شود. اما فریال مد کاری کرده است که دیگر شما می توانید با استفاده از لباس هایی که ما برایتان می دوزیم در مکان های مختلفی حضور پیدا کنید و همواره بهترین باشید. به طور کلی شما می توانید از این مدل لباس در اکثر مراسم های رسمی یا مراسم های خصوصی استفاده کنید. برای استفاده از کت و شلوار در مکان های رسمی نیز

به طور کلی چه مدل پارچه هایی برای کت وشلوار مناسب هستند؟

به طور کلی پارچه هایی برای کت و شلوارهای اداری یا مجلسی زنانه مناسب هستند که به بدن شما فرم خوبی بدهند و همچنین وقتی که آن ها را پوشسده اید خوش ایست و زیبا به نظر بیایند. نکته مهم دیگر در مورد کت و شلوار ها ایان است که خوش دوخت باشند و و خیلی سریع چروک نشوند.

کاربرد گسترده کت و شلوار در زمینه های مختلف باعث شده تا تنوع زیادی داشته باشد. برای همین پارچه های کتان و پنبه ای برای مدل های فیری سایز و غیر رسمی استفاده می شوند و برای کت وشلوار های مجلسی از پارچه های کرپ استفاده می شود.

ویژگی های کت و شلوار خوب

ویژگی های یک پارچه خوب و مناسب برای دوخت کت و شلوار زنانه چیست؟

در مناطق مختلف خانم ها از کت و شلوار به عنوان فرم اداری استفاده می کنند و یا برای پوشش خارج از منزل از آن استفاده می شود. اما به طور کلی پارچه کت و شلوار باید خوش دوخت باشد و البته از دوام بالایی برخوردار باشد. این پارچه باید طوری باشد که وقتی شما آن را به تن می کنید به افرادی که نظاره گر شما هستند این حس که شما فرد شلخته و شلوغی هستید را تدهد در عوض شما را یک فرد آراسته و خوش پوش نشان دهد. با همه این توصیف ها باید گفت که پارچه های فاستونی، پنبه ای، کرپ، چرم و جین برای دوخت کت وشلوار زنانه گزینه های مناسبی هستند.

 

پارچه فاستونی مقدم نماینده پارچه باکیفیت برای کت و شلوار

یکی از بهترین انتخاب هایی که شما می توانید برای دوخت کت و شلوار داشته باشید پارچه فاستونی مقدم است. این پارچه از تراکم و زیبایی خاصی برخودار است. برای همین هم از آن در دوخت کت وشلوار های مجلسی استفاده می کنند. این پارچه در بافت خود به طور معمول پشم دارد، گاهی هم از پشم و کرک در دوخت آن استفاده می شود. قیمت پارچه فاستونی خالص به مراتب بالاتر است. .لباس هایی که با استفاده از این پارچه ها دوخته می شوندجنس خیلی خوب و ظاهر دلپسندی دارند. ویژگی بارز این مدل پارچه این است که کمتر چروک می شوند. اما نکته ای که در مورد این پارچه وجود دارد این است که وقتی این پارچه را به تن دارید، از احساس راحتی کمتری هم بهره می برید. به همین دلیل این نوع پارچه برای استفاده روزمره و همیشگی استفاده نمی شوند.

کت و شلوار زنانه مجلسی | فریال مد

پارچه کرپ مناسب برای کت و شلوارهای اداری

پارچه های کرپ در برابر جذب لکه ها مقاوم است. این پارچه به اندازه پارچه های پنبه ای یا کتان چروک نمی شوند، نخ هایی که در بافت این پارچه به کار می روند حالت نرمی را به شما القا می کند. نکته ای که در مورد این پارچه ها وجود دارد این است که ضخیم هستند و سخت چروک می شوند اما در مراقبت از آن ها باید کوشا باشید. از جمله مزایای این پارچه ها این است که ظاهری براق و صاف دارند، دیر چروک می شوند. در برابر باران و آب مقاوم هستند. از نظر وزن نیز سبک هستند. علت این ویژگی پارچه های کرپ این است که در بافت آن ها از نخ های ابریشمی استفاده شده است.

کت و شلوار کرپ

پارچه های کتان خوش ایست!

این نوع پارچه را می توان گفت منحصرا در دوخت کت و شلوار های زنانه استفاده می شود، معمولا کت و شلوارهایی که با این پارچه دوخته می شوند اسپورت هستند. و در از این پارچه برای کت وشلوارها بهاره استفاده می شود. تنها مشکل بزرگ این پارچه این است که خیلی سریع چروک می شوند. البته در مورد پارچه های کتان باید گفت که اگر خیلی ضخیم باشند، کمتر هم چروک می شوند. که آن وقت دیگر از آنها در فصل بهار استفاده نمی شود.

کت و شلوار کتان زنانه

پارچه های پشمی زیبا و خوش ایست!

معمولا وقتی کت وشلوار پشمی دوخته می شود از پارچه های پشمی ورقه ای استفاده می شود، علت هم ایناست که این پارچه نسبت به پشم معمولی حجم کمتری دارند. همچنین این پشم ها بیشتر برای کت وشلوار های زنانه استفاده می شود. نرمی و راحتی از ویژگی های بارز این پارچه می باشد. نخ هایی که در بافت این پارچه به کار می رود باعث می شوند که این پارچه منحصر به فرد و صاف و بسیار خوش ایست به نظر بیاید.

کت و شلوار پشمی زنانه

کت و شلوار های مخمل !

این جنس پارچه در قدیم بیشتر استفاده می شد، اما چیزی که از گذشته تا کنون به جا مانده است این است که خانم ها از این جنس پارچه در مجالس خاص استفاده می کنند. این پارچه بر خلاف نظر بسیاری از مردم برای کت وشلوار ایده آل است. بافت این پارچه و نخ هایی که در آن استفاده شده باعث می شود که کت و شلوار به تن شما بسیار شیک و جذاب به نظر بیاید. از جمله پارچه های گران قیمت بازار پارچه مخمل است و طرفداران خود را دارد، برای اینکه ظاهر خیلی خوبی دراین لباس داشته باشید کافی است تا پارچه را به دست یک خیاط ماهر بسپارید!

کت و شلوار مجلسی | فریال مد

چگونه پارچه مناسب کت وشلوار خود را پیدا کنیم؟

از نظر خیلی از مشتری ها انتخاب پارچه کار بسیار سختی است چونکه که آن ها تصوری از لباسی که دوخته می شود و آن ها بر تن می کنند ندارند. برای این موضوع شما باید ابتدا پارچه را معیار قراردهید! برای مثال فصلی که قرار است که در آن، لباس را بپوشید. مدلی که می خواهید پارچه دوخته شود و البته راحتی خود را در لباس را با جنس پارچه بسنجید. اگر با همه این موارد که گفته شد شما باز هم در انتخاب پارچه مردد هستید توصیه می کنیم تا با مشاوران فریال مد تماس بگیرید تا در این زمینه به شما مشاوره های لازم را بدهند و در دوخت لباس تان به شما کمک کنند.