Image

به راحتی می توان گفت که خرید مانتو مجلسی از جمله خرید های سخت برای خانم ها بوده است. شناخت استایل شخصی در این زمینه به شما کمک شایانی می کند. مهم ترین نکته هنگام خرید این مدل مانتو ها داشتن شناخت نسبت به استایل شخصی شما است. منظور ما این است که اگر به استایل شخصی و اندامتان آگاهی لازم را داسته باشید، آنگاه درصد خطای شما هنگام خرید بسیار پایین خواهد بود. شاید برای شما سوال شود که منظور از خطای مورد خرید چیست؟ توجه کنید وقتی که برای خرید مانتو های مجلسی به بازار مراجعه می کنید، متوجه می شوید که طیف گسترده ای از مانتو های زیبا شلوغ و ساده وجود دارد که می تواند باعث شود ما آن ها را بخریم. خطای خرید آنجایی اتفاق می افتد که شما یک مانتو را صرفا به این علت که زیباست می خرید و به اندام، رنگ پوست، جنس پارچه مانتو توجه نمی کنید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم خرید یک مانتوی مجلسی را برای شما بازگو کنیم تا هنگام خرید دچار اشتباه نشوید.

قد مانتو

نکته اولی که باید به آن توجه کنید قد مانتویی است که قصد خرید آن را می کنید. معمولا مانتو های مجلسی را بلند می دوزند. زیرا این باعث می شود که فرد بلندتر، زیباتر و باوقارتر به نظر برسد.  البته این موضوع به این معنی نیست که شما نمی توانید مانتو های کوتاه را جز مانتو های مجلسی زیبا در نظر نگیرید. توجه کنید که اگر شما فردی با قد کوتاه و اندام ریز هستید بهتر است که مانتویی که می پوشید خیلی بلند نباشد، زیرا این باعث می شود اندام شما از زیبایی بیافتد. بهتر است که یک مانتو جذب نسبتا کوتاه بپوشید تا هیکل شما زیباتر به نظر برسد. متقابلا افرادی که قد بلندی دارند بهتر است که از مانتو های بلند استفاده کنند زیرا این باعث می شود که خیلی زیبا تر دیده شوند. در مورد بانوانی که اضافه وزن دارد نیز می توان گفت بهتر است که از مانتو های راسته تا بالای زانو استفاده کنند. بهتر است که از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنند تا اضافه وزن آن ها خیلی مشهود نباشد.

قد مانتو بلند مجلسی

رنگ پوست

افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند، باید سعی کنند که از رنگ های تیره مینیمم استفاده را داشته باشند. زیرا این موضوع باعث می شود که رنگ پوست و لباس آن ها از هم متفاوت باشد و حتی بهم نزدیک نباشد. این باعث زیبایی و عدم یکنواختی می باشد.

رنگ هایی که فریال مد به این افراد توصیه می کند: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی

اگر شما از دسته افرادی هستید که رنگ پوستتان تیره است سعی کنید استفاده از سرمه ای و مشکی را به حداقل برسانید. به طور کلی از رنگ های گرم استفاده نکنید چون باعث می شود که رنگ پوست شما تیره تر به نطر برسد.

تاثر رنگ پوست بر خرید لباس مجلسی

اما اگر از دسته افرادی هستید که رنگ پوست آن ها روشن است و چشم های روشنی هم دارید در انتخاب رنگ ها آزاد هستید، اما سعی کنید که اوضاع را شلوغ نکنید. چون که از زیبایی شما کاسته می شود. می توانید از رنگ های متضاد با پوستتان نیز استفاده کنید.

رنگ هایی که فریال مد به این افراد توصیه می کند: آبی، قرمز، زرد، سبز  و ...

این افراد از تناژ رنگ های اصلی می توانند استفاده کنند تا باعث ایجاد اختلاف رنگ فاحش شود و زیبایی دو چندانی به آن ها اضافه کند.

اگر هم از دسته افرادی هستید که نه پوست روشنی دارند نه تیره می توانید از طیف رنگ گسترده ای در پوشش بهره ببرید. این افراد می توانند انواع تفاوت های رنگی با پوستشان را درست کنند. اما توصیه ما به این افراد این است که از رنگ هایی که با چشمانشان همخوانی دارد استفاده کنند.

آستین مانتو شما چه مدلی است؟

آستین مانتو به قدری در ظاهر آن تاثیر دارد که می توان گفت یک دغدغه حین خرید مانتو مجلسی است. اگر می خواهید که یک مانو زیبا و جذاب داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که به ظاهر آستین های تان توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا مدل آستین های جذاب می تواند به زیبایی مانتو بیافزاید. برای مثال آستین های کلوش با مچ های باریک و بخشی از بازو که در آن آزاد است از جمله مدلهای خاصی هستند که باعث بوجود آمدن یک استایل زیبا در شما می شوند.

آستین مانتو مجلسی

جنس پارچه مانتو!

شاید این موضوع به نظر نیاید اما جنس پارچه در ظاهر مانتو تاثیر ویژه ای دارد. چند فاکتور اصلی در تعیین نرخ هزینه مانتو وجود دارد که بعد از طراحی و دوخت لباس جنس پارچه مانتو عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت آن می باشد. از طرفی مدل ایستادن مانتو را تا حد خیلی خوبی جنس آن مشخص می کند.

مانتو شما چه دیزاینی دارد؟

یک مانتو مجلسی ممکن است که دیزاین مختلفی داشته باشد. مثلا مروارید دوزی، پولک دوزی، خامه دوزی، گلدوزی ....

دیزاین مانتو مجلسی شما در ظاهر مانتو تاثیر ویژه ای دارد، بعضی وقت ها یک مانتو همه فاکتور های زیبایی را دارد اما فقط و فقط دیزاین نامناسب آن باعث شده تا زیبا به نظر نیاید. پس می توان این نتیجه را گرفت وقتی به یک مانتو مجلسی نگاه می کنید، جز به جز آن مهم و تاثیر گذار است و باید به تمام آن توجه شود.

دیزاین مانتو مجلسی

مانتو شما چه رنگی است؟

به طور کلی باید گفت انتخاب مانتو مطلوب بستگی به جشن یا محلی دارد که شما قرار است در آن ظاهر شوید. ابتدا در نظر بگیرید که شما به عنوان چه کسی و در چه جشنی حضور پیدا می کنید؟ بعد از اینکه این موضوع بر شما واضح شد دیگر وقت آن است که رنگ مانتو خود را انتخاب کنید. معمولا از رنگ های تیره برای میهمانی های شب استفاده می شود. از رنگ های روشن برای مراسم هایی که در طول روز قرار است خیلی طولانی مدت در معرض دید باشید استفاده می شود. رنگ مشکی از جمله رنگ هایی است که از آن هم در طول روز و هم در طول شب استفاده می شود.

 

بهتر است از کجا مانتو مجلسی مان را تهیه کنیم؟

تا سال های پیش اینطور بود که می گفتند برای خرید بهترین مانتو می توانید به فروشگاه ها و پاساژ ها مراجعه کنید. اما اکنون اوضاع به نحوی شده است که شما می توانید بدون اینکه لازم باشد از خانه بیرون بروید از فروشگاه های اینترنتی معتبر لباس خود را سفارش دهید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا موارد مهم در زمینه خرید مانتو مجلسی را برای شما توضیح دهیم. اگر برای انتخاب مانتو مجلسی نیاز به مشاوره طراحان دوخت و خیاط دارید می توانید از طریق فرم تماس با ما درخواست بدهید تا مشاوران مجموعه فریال مد با شما تماس بگیرند.