. Example Books - high-quality used books for children
Image

ویژگی های لباس مجلسی

در فرهنگ ایرانی جشن ها از ارزش بالایی بین مردم برخوردار هستند، این را می توان از میزان حساسیتی که مردم هنگام خرید یک لباس مجلسی به خرج می دهند فهمید. این خرید از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین باید جنس پارچه، تناسب رنگ پوست و رنگ لباس، مدل لباس، فرم ایستادن لباس در بدن و خیلی موارد جزیی دیگر چک می شود. ممکن است با این همه فاکتور که باید هنگام خرید چک شود شما باز هم در خرید دچار تردید شوید، حتی وقتی می خواهید تصمیم آخر را بگیرید گیج شوید و نتوانید خرید تان را نهایی کنید. در این مقاله می خواهیم به ویژگی های یک لباس مجلسی خوب اشاره کنیم و در مورد خرید لباس مجلسی برای شما توضحیات ارائه کنیم. پس با فریال مد همراه باشید.

هر آنچه باید موقع خرید لباس مجلسی بدانیم!

قد لباس مجلسی! بلند و شیک یا کوتاه و عروسکی؟

اگر مهمانی که در آن شرکت می کنید یک مهمانی رسمی است، پیشنهاد می کنیم که بین لباس های مجلسی سراغ لباس های بلند بروید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که ارتباط بین قد لباس و مدل مهمانی چه می تواند باشد؟

باید به شما بگویم که در نهایت مدل لباس شما است که شما را در مهمانی معرفی می کند پس حتما به فرم کلی لباس که بلند است یا کوتاه توجه ویژه ای داشته باشید. با تمام چیزهایی که گفته شد، می توان نتیجه گرفت که قد لباس شما در میزان رسمیت و وقار آن تاثیر مستقیمی دارد. نکته بعدی که در فرم لباس شما تاثیر زیادی می گذارد این است که شما به عنوان چه کسی در آن جشن حضور پیدامی کنید؟ برای مثال اگر شما به عنوان خواهر عروس در جشن حضور پیدا می کنید بهتر است که تماما رسمی، شیک و با وقار ظاهر شوید. اما اگر در جشن تولد یکی از نوه های فامیل شرکت می کنید میزان رسمیت شما از اهمیت کمی برخودار است. پس لازم نیست که خیلی سخت بگیرید.

لباس مجلسی بلند

جنس پارچه معرف سلیقه شما!

به طور کلی جنس پارچه لباس های مجلسی از جنس لباس های دیگر متفاوت و مرغوب تر است. اما نکته ای که وجود دارد، اینکه بین لباس های مجلسی با توجه با کاربردی که لباس تان برای شما دارد باید سعی کنید مرغوب ترین جنس پارچه ای که می توانید را برای لباس تان انتخاب کنید. معمولا لباس هایی که جنس آن ها ساتن، ابریشم، گیپور و انواع مختلفی از پارچه های کرپ است، لباس های مرغوبی به حساب می آیند.

پارچه های لباس مجلسی

فرم بدن و صورت شما عامل مهم تاثیر گذار!

از جمله نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، اگر شما کسی باشید که نسبت به فرم بدن و حالت صورت خود آشنا باشید می توانید فرآیند خرید تان را تسریع کنید. علت هم این است که وقتی شما نسبت به فرم بدن خود آگاه هستید دیگر به سراغ لباس هایی که به شما نمی آیند نمی روید. از طرفی در نظر داشته باشید که آگاهی شما نسبت به فرم صورتتان باعث می شود که در انتخاب یقه راحت تر باشید.

تاثیر فرم بدن روی خرید لباس

شلوغ یا ساده؟ مسئله این است!

این شعار خیلی از طراحان دوخت و مد است! شیک باشید و ساده!

سعی کنید برای اینکه استایل خود را حفظ کنید، سراغ طرح های ساده اما جذاب و شیک بروید. اگر از افرادی هستید که به طرح های شلوغ علاقه دارید توصیه ما به شما این است که حتما یک ست کیف و کفش ساده برای تکمیل استایل تان استفاده کنید. بر عکس این موضوع نیز برقرار است، اگر لباس شما ساده است، سعی کنید از شال و کیف و کفشی که کمی زرق و برق دارد استفاده کنید. توجه کنید اگر استایل شما به طور کامل ساده یا شلوغ باشد از زیبایی استایل شما کاسته شود.

لباس ساده

هماهنگی را در استایل تان حفظ کنید!

هماهنگی از جمله جزییات مهمی است که اگر به آن توجه کنید تاثیر زیادی در زیبایی و به نظر آمدن شما می کند. مثلا همیشه به مدل کیف و کفش و لباس تان توجه کنید که بهم بیایند. مثلا افردی که موهای کوتاه و لخت تیز دارند، لباس هایی که با مدل موهای آن ها هماهنگ باشد کمک می کند که به زیبایی شما بیافزاید. مثال دیگری که در این زمینه می توان زد این است که اگر موهای شما شینیون شده است، بهتر است که لباس شما و موهایتان هماهنگی داشته باشند. مثلا انحنایی که در موهای شما وجود دارد در لباس تان نیز وجود داشته باشد.

هماهنگ کردن لباس

رنگ ها را هماهنگ کنید!

وقتی در حال ست کردن لباس هایتان هستید، مهم ترین موضوع برای شما ست کردن رنگ های لباس تان هست. مثلا در لباس های مجلسی هماهنگی بین روسری، مانتوی مجلسی و پیراهن تان خیلی مهم است.  بعضی ها معتقدند که مانتو مدت زمان کوتاهی به تنشان است و لازم نیست خیلی به آن توجه کنند. اما این اشتباه بزرگی است و باعث می شود که استایل شما به طور کلی بهم بریزد. توجه کنید که رنگ های انتخابی شما باید بهم نزدیک و ست باشند تا مجموعه کلی پوشش شما زیبا شود. پس اصلا سراغ رنگ هایی که از نظر طیف رنگی بسیار از هم دور هستند نروید. نکته مهم بعدی این است که در نهایت از یک روسری ابریشم شیک استفاده کنید زیرا به شما رسمیت بیشتری می بخشد.

ست کردن رنگ ها

جمع بندی

مسئله ای که در خرید لباس مجلسی کمتر به آن توجه می کنیم، این است که لباس های مجلسی زیبا و جذاب هستند اما توجه کنید که این موضوع نباید باعث تحریک شما در خرید آن ها شود. بلکه باید توجه کنید کدام لباس زیبا برای مراسمی که شما قصد شرکت در آن را دارید مناسب است؟ پس به طور کلی دقت کنید که ویژگی های لباس های مجلسی شما را مذوب خود نکند که دچار یک خرید اشتباه شوید.

پوشاک مجلسی فریال مد

ما در فریال مد محصولاتی را به مشتریان به صورت آنلاین ارائه می کنیم. این محصولات شامل موارد مختلفی مثل مانتو، شال مجلسی، کت وشلوار و ... می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید وسفارش محصول می توانید به بخش سفارش محصول سایت مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم که که 7 مورد از ویژگی هایی که لباس مجلسی دارد را برای شما بیان کنیم.  اگر شما از دسته افرادی هستید که برای شرکت در جشن ها از لباس های مجلسی استفاده نمی کنید و به دنبال دوخت یا خرید یک کت و شلوار خوب هستید توصیه می کنیم که مقاله مربوط به کت و شلوار را مطالعه کنید.

دریافت مشاوره

اگر قصد دوخت یا خرید یک لباس مناسب را دارید و با مطالعه مقاله فوق هم باز هم نتوانستید تصمیم نهایی بگیرید. می توانید از طریق فرم تماس با ما درخواست داده و از مشاورین ما بخواهید که در این زمینه شما را راهنمایی کنند. همچنین شما می توانید برای سفارش دوخت با طراح مد و لباس فریال مد صحبت کرده و لباس مد نظرتان را سفارش دهید.

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<

<